Pijlers Verbindend Pedagogisch Schoolklimaat
Een Verbindend Pedagogisch Schoolklimaat kenmerkt zich door een bewuste, planmatige en tegelijkertijd spontane samenwerking tussen leerling, leerkracht, ouders en het schoolteam.
Dit fundament zorgt voor de juiste voedingsbodem voor het kind om zich verder te ontwikkelen, met betrokken ouders die ondersteunend zijn en leerkrachten zie zich competent voelen en vanuit een open mindset voor de klas staan. Dit alles vanuit gedragen afspraken en praktisch uitvoerbare, doorgaande lijnen gevormd door het schoolteam.
Pijlers

Leerling
Welbevinden en betrokkenheid
Kennis en praktische handreikingen om welbevinden en betrokkenheid van de leerling tot stand te brengen.

Leerkracht
Competenties en vaardigheden
Ontwikkelen van vaardigheden en competenties om gedrag van leerlingen doelgericht aan te kunnen sturen.

Ouders
Doelgericht samenwerken
Kennis over interactiepatronen, gespreksvaardigheden en praktische tools voor het ontwikkelen van een plezierige werkrelatie met ouders.

Schoolteam
Schoolteam als verbindende schakel
Gezamenlijk ontwikkelen van doorgaande lijnen met betrekking tot gedragsaansturing.