Thomas is bij ons op school geweest voor de cursus tijdmanagement.
Ik heb zijn deskundigheid als zeer goed ervaren. Ten eerste geeft hij zelf al een erg goed voorbeeld. Hij regelt alles netjes en op tijd, hij komt relaxed over, lijkt zelf alles erg goed op orde te hebben en regelt zijn eigen zaken ook zoals hij het ons voordoet. Ten tweede lijkt Thomas goed door te hebben wat er onder de leerkrachten speelt, waar je in het onderwijs allemaal tegenaan loopt en dit kan hij op vakkundige manier koppelen met theorie en vooral met oplossingen. Hij neemt je als leerkracht serieus, vangt signalen op, stuurt waar nodig en dit allemaal op een hele prettige en natuurlijke wijze.
Hij luistert goed naar wat je zegt en lijkt je op een natuurlijke manier “te lezen”. Ook denkt hij met je mee in manieren die bij jou passen en is hij niet bang om van onderwerp of hulpvraag te wisselen als hij merkt dat dit nodig is of als hier ruimte voor is. Thomas heeft een hele natuurlijke en fijne uitstraling, waardoor je je al snel op je gemak voelt. In combinatie met zijn vakkundige kijk op het onderwijs en alle zaken hieromheen helpt hij je op een hele prettige manier verder met je je rust weer (terug) te vinden.
Ik heb door Thomas veel meer rust en overzicht. Hij heeft mij bewust gemaakt van de dagelijkse “losse eindjes” die voorbij komen en eigenlijk in je hoofd blijven dwalen. Door alle “losse eindjes” overzichtelijk te ordenen en om te zetten in acties, creëer ik rust voor mijzelf. Dit geeft mij weer de controle, focus en ontspanning die ik nodig heb om te genieten van het onderwijs.
Naam: Femke Koel
School: Josephschool – Leiden
Functie: Groepsleerkracht