Cursus tijdmanagement met individuele coaching

Thomas is bij ons op school geweest voor de cursus tijdmanagement.
Ik heb zijn deskundigheid als zeer goed ervaren. Ten eerste geeft hij zelf al een erg goed voorbeeld. Hij regelt alles netjes en op tijd, hij komt relaxed over, lijkt zelf alles erg goed op orde te hebben en regelt zijn eigen zaken ook zoals hij het ons voordoet. Ten tweede lijkt Thomas goed door te hebben wat er onder de leerkrachten speelt, waar je in het onderwijs allemaal tegenaan loopt en dit kan hij op vakkundige manier koppelen met theorie en vooral met oplossingen. Hij neemt je als leerkracht serieus, vangt signalen op, stuurt waar nodig en dit allemaal op een hele prettige en natuurlijke wijze.

Hij luistert goed naar wat je zegt en lijkt je op een natuurlijke manier “te lezen”. Ook denkt hij met je mee in manieren die bij jou passen en is hij niet bang om van onderwerp of hulpvraag te wisselen als hij merkt dat dit nodig is of als hier ruimte voor is. Thomas heeft een hele natuurlijke en fijne uitstraling, waardoor je je al snel op je gemak voelt. In combinatie met zijn vakkundige kijk op het onderwijs en alle zaken hieromheen helpt hij je op een hele prettige manier verder met je je rust weer (terug) te vinden.

Ik heb door Thomas veel meer rust en overzicht. Hij heeft mij bewust gemaakt van de dagelijkse “losse eindjes” die voorbij komen en eigenlijk in je hoofd blijven dwalen. Door alle “losse eindjes” overzichtelijk te ordenen en om te zetten in acties, creëer ik rust voor mijzelf. Dit geeft mij weer de controle, focus en ontspanning die ik nodig heb om te genieten van het onderwijs.

Naam: Femke Koel
School: Josephschool – Leiden
Functie: Groepsleerkracht

Alle recensies

Professionalisering startende leerkrachten

Thomas verzorgt al enige jaren professionaliseringsbijeenkomsten binnen het inductiebeleid voor leerkrachten en onderwijsassistenten. In deze bijeenkomsten staan de woorden passie, deskundigheid en verbinding centraal. De wijze waarop Thomas in staat is om in een korte tijd de leerkrachten/onderwijsassistenten mee te nemen in het vak en hen te laten reflecteren en...

Lees verder

Cursus tijdmanagement met individuele coaching

Thomas is bij ons op school geweest voor de cursus tijdmanagement. Ik heb zijn deskundigheid als zeer goed ervaren. Ten eerste geeft hij zelf al een erg goed voorbeeld. Hij regelt alles netjes en op tijd, hij komt relaxed over, lijkt zelf alles erg goed op orde te hebben en...

Lees verder

Trainingsmiddagen

Thomas begeleidt startende leerkrachten door middel van startersbijeenkomsten binnen de stichting. Hij geeft veel informatie en voorbeelden die gelijk in de praktijk te gebruiken zijn. Wanneer er vragen of onduidelijkheden zijn, kan hij deze goed beantwoorden en verhelderen. Als je zijn adviezen in de praktijk uitprobeert, blijkt dit te helpen...

Lees verder

Uitdagende groep

Thomas heeft mij ondersteund in het lesgeven toen ik voor een klas stond waarin veel niveau verschil zat, zowel cognitief als in gedrag. Zijn deskundigheid was fijn. Vooral omdat hij in de klas zat, dingen voordeed en we soms letterlijk dingen uitspeelden, dit hielp mij enorm. Met de ondersteuning van...

Lees verder

Thomas hielp mij de regie in de klas te houden

Thomas was in groep 5 al betrokken bij deze groep om hulp te bieden op sociaal-emotioneel vlak. Ik kreeg deze groep het jaar erna en het was mijn eerste jaar voor de klas. Thomas heeft mij begeleid als startende leerkracht. Hij gaf me tips over hoe ik het beste leiding...

Lees verder

Teamscholing

Thomas verzorgt op onze scholen de coaching en intervisie van onze startende leerkrachten. Ook zetten we hem op teamniveau in voor nascholing. Hij is deskundig. Je merkt dat hij zowel theoretische als praktische kennis heeft over de onderwerpen waarover hij spreekt. Leerkrachten worden zich bewuster van hun eigen handelen en...

Lees verder